Case
Enver

Een interview met Tessa Disco, Teamlead Applicatiebeheer bij Enver.

Over Enver

Enver biedt jeugd- en opvoedhulp in de regio’s Rotterdam-Rijnmond, Zuid-Holland Zuid en Midden-Holland. Enver helpt als er kwetsbaarheden of problemen zijn die de ontwikkeling van een kind of jongere belemmeren.  

Enver is enkele jaren geleden ontstaan na een fusie van drie verschillende organisaties in en rondom Rotterdam. Door deze fusie kan de ondersteuning nog beter aansluiten bij vragen van kinderen, jongeren en ouders en deze dicht bij huis aanbieden.

3

"Vooral de snelheid waarin dit proces is gegaan was erg fijn!"

Welke uitdaging had je toen je met Broadwick+ in contact kwam?

Met de fusie volgde automatisch een migratie van verschillende systemen. Na een inventarisatie/evaluatie van de systemen hebben we besloten om een volledig nieuw ECD (elektronisch cliënten dossier) te kiezen, met als belangrijkste doelstelling om de cultuur, sturing en verantwoording naar een hoger niveau te tillen.

Daarnaast wilden we meer kennis in huis hebben rondom data en minder afhankelijk zijn van derde partijen. We hadden op dat moment geen BI-specialist in huis, die kennis kochten we extern in. Dit wilden we graag veranderen, hierdoor zijn we als organisatie duurzamer en kunnen we intern sneller schakelen.

Het vinden van een BI-specialist hebben we allereerst intern proberen op te lossen, maar dit lukte helaas niet. Werken in de zorg is doorgaans niet de eerste keus voor IT-professionals, waardoor we extra ons best moeten doen om onder de aandacht te komen van potentiële kandidaten.

Tot slot hebben we nog een integriteitsuitdaging. Als overheidsinstelling mogen we niet actief werven op de profielen die doorgaans moeilijk te vinden zijn.

scherm afbeelding 2022 11 15 om 13.12.50

Hoe heeft Broadwick+ je toen geholpen?

Bas heeft ons op verschillende manieren geholpen. Allereerst een stuk bewustzijn over de markt bijgebracht. Ook wisten we niet goed hoe we de rol het beste in konden vullen, we zijn hierin goed geadviseerd en uiteindelijk hebben we samen een profiel opgesteld.

Nadat we het profiel hebben opgesteld is Bas begonnen aan zijn zoektocht. Al snel volgde de kandidaten die aansloten bij het profiel, dat was fijn. Het snelle schakelen met kandidaten was even wennen, daarin zijn we goed begeleid.

Uiteindelijk zijn we met een daarvan tot een akkoord gekomen en dat is nog steeds onze collega!

Nieuwsgierig geworden naar ons team en onze werkwijze?

Hoe heeft Broadwick+ het verschil gemaakt?

Vooral de snelheid waarmee dit proces is gegaan was fijn. En uiteraard het vinden van goede kandidaten die ook interesse hadden in het maatschappelijke gedeelte. We zijn goed begeleid en geadviseerd en soms zelfs ‘achter onze broek aangezeten’, dat waarderen we.

Dat we niet alleen een nieuwe collega hebben gevonden, maar ook zijn geadviseerd hoe we de rol het best in kunnen vullen op basis van de situatie waarin onze organisatie zich bevindt is een groot pluspunt.

schermafbeelding 2022 10 03 om 19.13.19
scherm afbeelding 2022 11 15 om 11.22.50

Wat vond je prettig aan de samenwerking met Broadwick+?

Snel schakelen, meedenken op alle niveaus en ik heb de samenwerking als erg prettig ervaren!

Nog meer succesverhalen lezen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op!

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.