Case
Andes

Een interview met Jasper van Amelsvoort, Manager Software Development bij Andes.

Over Andes

Weet je nog vroeger toen je met de auto op vakantie ging? Op zoek naar de juiste route mét de welbekende grote uitklapbare routekaart? Dat is hoe Andes oóit is begonnen! Vanuit daar zijn onze producten steeds innovatiever en digitaal geworden en maken we al meer dan drie decennia software voor de Nederlandse en Duitse markt.

Met onze oplossingen zijn we in staat om arbeidsintensieve werkzaamheden bij onze klanten beter te organiseren en daarmee te verbeteren. Het gaat daarbij om werkprocessen zoals het vergunnen, toezicht en handhaven van (graaf)werkzaamheden in de openbare ruimte, het inplannen van evenementen en het beheren van industriegebieden. Elk proces kan op maat worden ingericht.

80ad51c5 b2c6 43d3 8a3e f51fde07f33c

"De samenwerking in één woord: Goed!"

Welke uitdaging had je toen je met Broadwick+ in contact kwam?

Door verschuivingen binnen ons team moesten we op zoek naar een software engineer en een UI-UX specialist. Omdat het ‘moeilijke’ functies betrof, hebben we niet geprobeerd om het recruitmentproces zelf op te starten, maar hebben we er direct voor gekozen om een recruitmentbureau in te schakelen.

Wij werken altijd met één bureau samen voor de werving en selectie van nieuwe collega’s. Helaas gaf onze vaste partner destijds aan geen goede kandidaten te hebben, toen ben ik met Broadwick+ in contact gekomen.

schermafbeelding 2022 10 04 om 10.15.36
scherm afbeelding 2022 11 15 om 13.12.50

Hoe heeft Broadwick+ je toen geholpen?

In een woord: goed. Na een uitgebreide kennismaking, die plaatsvond bij Broadwick+ op kantoor, had Jens een goed beeld van de vacature, onze wensen en de cultuur van ons bedrijf. Jens is direct aan de slag gegaan met het finetunen van de functieomschrijving en finaliseren van de vacature. Hij weet immers als geen ander wat onze doelgroep aanspreekt. Vervolgens is hij aan de slag gegaan met het werven van kandidaten. We hebben toen een aantal kandidaten op gesprek gehad. Gelukkig zaten hier twee personen tussen die echt binnen ons team pasten, deze twee hebben we uiteindelijk aangenomen. 

Gelukkig zaten hier twee goede kandidaten tussen, die hebben we uiteindelijk aangenomen. Ook het proces van de aanname verliep flexibel. De eisen van beide kandidaten waren realistisch waardoor de onderhandelingen snel afgerond zijn en beide profielen ingevuld zijn.

Na de plaatsingen is Jens nog een keer bij ons op kantoor gekomen om het proces te evalueren.

Nieuwsgierig geworden naar ons team en onze werkwijze?

Hoe heeft Broadwick+ het verschil gemaakt?

Zoals gezegd, wij werken slechts met één recruitmentbureau. Het is dus moeilijk om het verschil te maken. Maar de processen rondom de plaatsingen liepen erg goed, daardoor blijft Broadwick+ onze hofleverancier.
Achteraf kunnen we stellen dat we heel gelukkig zijn met onze nieuwe collega's!

schermafbeelding 2022 10 03 om 19.13.19
scherm afbeelding 2022 11 15 om 11.22.50

Wat vond je fijn aan de samenwerking met Broadwick+?

De communicatie gedurende het proces was erg prettig. Wanneer ik samenwerk met een recruitmentbureau vind ik het prettig om een keer fysiek kennis te hebben gemaakt, fijn dat dit mogelijk was. Ook na de kennismaking verliep de communicatie erg prettig, dit uit zich in de snelheid van het proces en het nakomen van afspraken.

Nog meer succesverhalen lezen?

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem direct contact met ons op!

Voer a.u.b. uw naam in
Vul alstublieft een bericht in.